Kaupallinen yhteistyö: Kuluttajapaneeli.fi

Nyt kun koronavirus on lukinnut meidät omiin koteihimme, meillä on eri tavalla aikaa kokeilla uusia juttuja. Olen itse käyttänyt oman vapautuneen aikani paneutumalla erilaisiin netin kyselypaneeleihin, jotka tarjoavat vastauksista rahanarvoisia etuja.

Olen vastaillut erilaisiin nettikyselyihin kokeilun vuoksi vuoden päivät ja saanut sitä kautta kontaktipintaa kyselyihin sekä niillä tienaamiseen. Aiemmin vastailin kyselyihin paljon matkustaessani julkisilla kulkuneuvoilla, mutta nyt koronan aikakaudella olen vastaillut niihin kotona.

Tässä tekstissä ajattelin kertoa teille miten netin maksetuilla kyselyillä voi hankkia itselleen lisäansiota ja mihin koko juttu oikein perustuu.

Kuluttajapaneeli.fi kokemuksia lisäansio kyselyt

Mitä ovat maksetut kyselyt ja miten niistä saa lisätienestiä?

Maksettujen kyselyiden idea on melko simppeli. Käytännössä sinulta kysytään vain rehellisiä mielipiteitäsi. Näiden vastauksien perusteella yritykset, yhteisöt tai muut toimijat pyrkivät sitten parantamaan omaa toimintaansa kuluttajia miellyttävämpään suuntaan.

Kyselyistä maksetaan vastaajille sen takia, että yritykset saisivat helpommin hyviä ja kattavia vastauksia. Käytännössä palkintojen avulla motivoidaan vastaajat tekemään kyselyt loppuun asti oikein.

Vastaajalle kertyy kyselyistä joko pisteitä tai ihan suoraan euroja, joita voi vaihtaa erilaisiin hyödykkeisiin. Näistä yleisimmät ovat erilaiset lahjakortit, joilla voi ostaa esimerkiksi tunnettujen yritysten verkko- tai kivijalkakaupasta tuotteita.

Nettipaneeleihin rekisteröityminen on ilmaista, eikä se sido sinua mihinkään.

Kokemuksia Kuluttajapaneeli.fi:n maksetuista kyselyistä

*Kuluttajapaneeli.fi:n maksetut kyselyt* ovat tulleet minulle viime aikoina tutuksi. Olen mukana vastaajana Kuluttajapaneeli.fi:ssä ja olen ollut tyytyväinen palveluun. Kuluttajapaneeli.fi on suomalainen sivusto, mikä on harvinaista yleensä varsin kansainvälisillä nettikyselysivustoilla.

Toinen erikoisuus Kuluttajapaneelissa on se, että siellä kyselyistä tarjotaan vastaajalle suoraan euroja. Yleinen tapa kyselypaneelien kohdalla tuntuu olevan, että kyselyistä saa vastineeksi pisteitä, joita taas voi myöhemmin vaihtaa esimerkiksi lahjakortteihin. Pisteissä on se huono puoli, että niiden arvot vaihtelevat paneelista riippuen, joten tästä syystä on joskus haastavaa laskea paljonko yhden kyselyn tekemisellä oikeasti tienaa.

Sen sijaan Kuluttajapaneeli.fi:n kohdalla saat heti tiedon kyselyn arvosta ilman päässälaskutoimituksia. Sähköpostiin tulevassa kyselykutsussa kerrotaan kyselyn palkkion määrä sekä arvio vastaamisen kestosta. Aika-arviot pitävät Kuluttajapaneeli.fi:llä hyvin paikkansa. Yleensä saan tehtyä kyselyt annettua arviota nopeammin.

Yhden kyselyn arvo on yleensä 0,4 eurosta aina 4 euroon asti. Kyselyn arvoon vaikuttaa eniten kyselyn kesto, eli mitä pidempi kysely on, sitä parempi palkkio siihen vastaamisesta on tarjolla.

Sähköpostiin tuleva kysely näyttää seuraavanlaiselta. Voit vastata kyselyyn parhaaksi katsomanasi aikana, eli ne eivät ole sidottu mihinkään kellonaikaan.

Kuluttajapaneeli.fi kokemuksia tienaa maksulliset netin kyselyillä

Liittyminen Kuluttajapaneeli.fi:n jäseneksi

Kyselypaneeleihin liittyminen on pyritty tekemään mahdollisimman helpoksi, eikä Kuluttajapaneeli.fi tuota tässä kohti poikkeusta. Käytännössä liittyminen paneeliin on vain parin minuutin mittainen prosessi, jossa kysytään sukupuolesi, sähköpostisi, uuden tilisi salasana, syntymäpäiväsi ja postinumerosi.

Tämän jälkeen täytyy käydä vahvistamassa antamasi sähköpostiosoite, koska kutsut kyselyihin tulevat pääasiassa sähköpostin kautta. Vahvistuksen jälkeen voit alkaa käyttämään palvelua.

Jos haluat ottaa Kuluttajapaneeli.fi:stä kaiken tarvittavan irti, kannattaa alkuvaiheessa sinun vastata kaikkiin kohderyhmäkyselyihin. Ne ovat ”peruskysymyksiä”, joiden pohjalta sinulle pyritään lähettämään mahdollisimman hyvin sopivia kyselyitä. Kohderyhmäkyselyissä kysytään esimerkiksi sitä, onko sinulla autoa, minkälaisessa asunnossa asut tai kuuluuko perheeseesi lapsia.

Näiden kysymyksien perusteella sinulle pystytään tarjoamaan paremmin osuvia kyselyitä. Esimerkiksi autottomat vastaajat eivät saa suotta autoihin tai niiden hankintaan liittyviä kyselyitä.

Kuluttajapaneeli.fi:n luotettavuus

Joku saattaa miettiä myös paneelin luotettavuutta. Kuluttajapaneeli.fi on suojattu SSL-salauksella, joten ulkopuoliset eivät pääse käsiksi tietoihisi. Myös käyttäjien tietoturvaan ja tietosuoja-asioihin suhtaudutaan kuten pitääkin.

Vaikka palvelun taustalla onkin suomalainen yritys, Kuluttajapaneeli.fi on toteutettu yhteistyössä ruotsalaisen Cint AB:n kanssa. Cint AB on yksi maailman johtavista tutkimusyhtiöistä ja se toimii maailmanlaajuisesti.

Kuluttajapaneeli.fi palkinnot

Mennäänpä lopuksi aiheeseen, joka kiinnostaa varmaan eniten koko tässä blogikirjoituksessa. Miten Kuluttajapaneeli.fi palkitsee kyselyihin vastaamisesta?

Kuluttajapaneeli.fi:n palkinnot voi jakaa karkeasti kolmeen lajiin: lahjakortteihin, PayPaliin tai lahjoituksiin. Voit siis siirtää kyselyihin vastaamisesta kertyneet eurot PayPal-tilillesi, lunastaa niillä lahjakortin tai lahjoittaa WWF:lle.

Palkintona Paypal

Voit käytännössä ottaa palkkiosi ulos rahana, jos lunastat ne PayPal-tilillesi. Huomaathan kuitenkin, että sinun tulee käyttää PayPalissa samaa sähköpostiosoitetta kuin Kuluttajapaneelissa. PayPal-tilille voit siirtää pelimerkkejä siinä vaiheessa, kun niitä on kertynyt vähintään 10 euron edestä.

Palkintona Go-Gift -lahjakortti

Oma suosikkini on vaihtaa kertyneet eurot GoGift-lahjakorttiin, sillä sen voi käyttää sen melkein missä vain verkko- tai kivijalkakaupassa. Lahjakortti kelpaa esimerkiksi liikkeissä kuten Musti&Mirri, Stadium, Dressman, Ticketmaster, Iittala, Mc Donalds, H&M, Tokmanni, XXL, Zalando, Power ja monet muut verkkokaupat. GoGift-lahjakortin voit lunastaa siinä vaiheessa, kun tilillesi on kertynyt 10 euroa. Lahjakortti on voimassa vuoden.

Palkintona Lehtikortti.fi

Jos PayPal tai lahjakortti verkkokauppaan ei ole sinun juttusi, voit halutessasi myös lunastaa palkkion, joka oikeuttaa hankkimaan lehtiä Lehtikortti.fi-palvelussa. Lehtikortti.fi tarjoaa suuren valikoiman suomalaisia lehtiä, joista jokainen lahjan saaja löytää itselleen sopivimman.

Lahjoitus WWF:lle

Jos et halua itsellesi mitään materiaa, niin ei se mitään. Voit nimittäin myös yhdistää kyselypaneelit ja hyväntekeväisyyden. Ympäristöjärjestö WWF:lle voit lahjoittaa kertyneet eurosi jo viiden euron kohdalla.

Parhaat maksetut kyselyt netissä kokemuksia Kuluttajapaneeli

Yhteenveto: Kuluttajapaneeli.fi tarjoaa maksetuista kyselyistä lisäansiota

Minulla on hyviä kokemuksia Kuluttajapaneeli.fi:n käytöstä. Kyselyt toimivat hyvin ja niihin on miellyttävä vastata. Joidenkin muiden paneelien kohdalla kyselyt saattavat olla vähän kehnosti toteutettuja, jolloin niihin voi olla vaikeaa vastata oikein.

Olen päässyt vastaamaan Kuluttajapaneeli.fi:n kautta erilaisiin mielenkiintoisiin kyselyihin. Esimerkiksi yhdessä kyselyssä minulta kysyttiin mielipiteitä kotimaisista radiokanavista ja niiden ohjelmistosta sekä musiikkilistasta. Minusta oli mukavaa päästä antamaan palautetta tunnetuille radiokanaville.

Oma suosikkini palkinnoista on GoGift-lahjakortti, jonka lopulliseksi käyttökohteeksi valitsin McDonald’sin.  Vastaamalla melko pienellä vaivalla kyselyihin sain vastineeksi 10 euroa käytettäväksi Mäkkäriin. Eiköhän tuosta lahjakortista ole vielä joskus nälkäisenä iloa.

Aion jatkossakin hyödyntää netin maksullisia kyselyitä, koska niistä on helppo saada jonkinlaista lisäansiota itselle. Kyselyihin vastaaminen on nopeaa, sillä ne ovat pääasiassa 5-15 minuuttia pitkiä.

Jos sinulle heräsi kiinnostus kokeilla Kuluttajapaneeli.fi:tä, *voit tehdä sen tämän linkin kautta*.

Saatat olla kiinnostunut myös:

Mainos.

Hintaopas - puolueeton verkkokauppojen hintavertailu

  • Hintaopas sisältää noin 830 Suomessa toimivan verkkokaupan hinta- ja tuotetiedot
  • Käyttämällä palvelua löydät aina halvimmat verkkokaupat
Tutustu ja säästä

Tämä blogi sisältää affiliate-mainontaa. Affiliate-linkit ovat merkattu tähdellä. En ole sijoittamisen ammattilainen, enkä ole vastuussa sinun sijoitustesi menestyksestä. Tämä blogi ei tarjoa sijoitussuosituksia. Kirjoittajan omat omistukset voit katsoa täältä.

🔥 Tällä hetkellä luetuimpia 🔥

12 kommenttia kohteessa “Tienaa rahaa vastaamalla nettikyselyihin – kokemuksia Kuluttajapaneeli.fi

  1. Kysyjä kommentoi:

    Kuinka monen €:n edestä olet saanut rahaa/lahjakortteja? vaikka keskimäärin KK ja koko vastaus ajalta?

    • RJW kommentoi:

      Moro, kävin juuri katsomassa viimeisimmät tilastot. Pelkästään Kuluttajapaneeli.fi:n kautta olen tienannut tässä kuudessa viikossa 9,90e, eli hitusta vailla ensimmäinen lahjakortti. Kohdallani tuon saavuttaminen on vaatinut vastaamista 16 kysymykseen. Ne ovat olleet pääasiassa lyhyitä noin 5 min kyselyitä (alle euro per kysely), mutta yksi 15 minuutin / 1.5 euron kysely mahtui myös mukaan. Keskimääräisiä tuloja on vähän vaikea sanoa näin lyhyellä otannalla, mutta pakko nostaa esiin se, että kannattaa käydä vastailemassa niihin ennakkokyselyihin, sillä niiden avulla saa tosiaan helpommin kyselyitä ja sitä kautta euroja.

      Mä pidän kirjaa kaikista (eli myös Kuluttajapaneeli.fi:n ulkopuolisistakin) nettipaneeleista ja mitä niistä olen tienannut/paljonko on vielä nostamatta. Sieltä saa ehkä vähän parempaa dataa paljonko pitkässä juoksussa kyselypaneeleilla voi tienata.

      https://inssinosingot.fi/saastaminen/kokemuksia-netin-maksetut-kyselyt/

    • Jaakko kommentoi:

      Tämä paneeli vaikuttaa ihan huijaukselta. Ensin on saattanut täyttää vastauksia esim. 5 minuutin ajan ja sitten tuleekin ilmoitus, että tähän kyselyyn ei tarvita enää vastauksia. Aika moneen kyselyyn olen jo yrittänyt vastata, eikä yksikään ole mennyt loppuun asti. Täydellistä ajanhukkaa. Palkinnot ovat myös kovin pieniä verrattuna siihen, paljonko täyttämiseen menee aikaa.

      • RJW kommentoi:

        Moi ja kiitos kommentistasi. Ikävä kuulla, että sinulla on tuon tapaisia kokemuksia näistä. Minulla ei ole vastaavanlaisia kokemuksia Kuluttajapaneelista kovin paljoa, mutta muista paneeleista noita löytyy. Esimerkiksi M3 Panelilla on välillä kyselyitä, jotka menevät finaaliin asti, mutta lopulta tulee teksti ”emme voineet hyödyntää vastauksiasi, joten et saa pisteitä. Syy voi olla että tästä IP-osoitteesta on vastattu jo aiemmin”. Nämä ovat kyllä rasittavia, etenkin kun normaalissa olosuhteessa M3 Panel maksaa 25 pistettä vaikket sopisi kyselyn genreen.

        Välillä kyllä risoo suuresti, kun vastaat kyselyn alussa yksi tellen ikäsi, sukupuolesi, postinumerosi, paikkakuntasi (miksei tätä voi laskea postinumerosta?), asumismuotosi, perheesi ja tulosi. Sen jälkeen tulee itse ”the kyssäri”, tyyliin oletko miettinyt asuntosi myymistä lähiaikoina, kyllä vai ei. Sitten jos vastaat rehellisesti että en ole miettinyt, niin kysely tyssää siihen. Eikö tuo olisi sama aloittaa kysely tuolla kyssärillä, niin vastaajat tuhlaisivat vähemmän aikaa ja motivaatio vastata pysyisi korkeammalla.

    • RJW kommentoi:

      Virallista kantaa ei tunnu kukaan tunnu tietävän tai haluavan antaa, mutta en usko Verohallinnon olevan kiinnostunut nettipaneelien palkinnoista. Niistä tienaa kuitenkin vain kymppejä tai korkeintaan satasia vuodessa ja ne tulevat yleensä suoran rahan sijasta lahjakortteina erilaisiin verkkokauppoihin. Jos on oikein noheva niin kyllähän ne voi halutessaan Verohallinnolle ilmoittaa 😀

      • Nimetön kommentoi:

        Kiitos tästä! Juu, itsekin huomasin, että mistään ei oikein mitään tietoa tästä löydy.

  2. Juho kommentoi:

    Liityin muutamaan paneeliin, mutta miksiköhän Yougovista ei tule kyselyjä, vaikka muista paikoista tulee? Sinulla oli sieltä iso saldo, joten alkoi mietityttää.

    • RJW kommentoi:

      Moi Juho ja kiitos kommentista. YouGovista tulee aika vaihtelevasti kyselyitä. Välillä tulee useampi samana päivänä, välillä menee parikin viikkoa ilman kyselyitä. Pienellä perstuntumalla heitän, että kyselyt painottuvat enemmän kuukauden alkupuolelle. YouGovin kohdalla iso saldo selittyy osittain myös sillä, että siinä luvussa on mukana suosittelujen kautta tulleet pisteet. Sama juttu muuten M3Panelilla. Olisiko noin puolet YouGovin saldosta tulleet suositteluista ja 25 % M3Panelin saldosta suostteluista. Tuo huomiosi oli hyvä muistutus myös minulle, että voisin ehkä mainita tämän tuossa taulukossa. Suosittelut ovat sen vuoksi mukana taulukossa, että kenellä tahansa on mahdollisuus tienata myös suositteluohjelmien avulla YouGovissa ja M3Panelissa.

      • Juho kommentoi:

        Ok selkis. Minulla on niin rajattu tuttavapiiri, että suosittelutuloa ei taida tulla. Sinun kukkaroasi sen sijaan ehkä vähän kasvatin klikkaillessani linkkejä. 😀
        Mielenkiintoista silti nähdä, paljonko kertyy, jos teen kaikki vastaantulevat kyselyt – tuotteiden ja niiden ulkonäön arvioinnista jopa tykkään.

  3. Tuula kommentoi:

    Miksi ei ole tullut kyselyitä enää.
    Olen ensimmäistä kertaa saamassa ensimmäisen palkkion.
    Sitten kyselyt tyssäsivät.
    Ihan tuntuu humpuukilta koko kysely. Olenko liian vanha.

    • RJW kommentoi:

      Onko ollut pitkäkin katkos? Joskus voi mennä jopa parikin viikkoa ilman ensimmäistäkään kyselyä. Välillä taas menee niin, että kyselyitä tulee, mutten ole itse niiden kohdeyleisöä. Paneeleissa on kieltämättä välillä kärsivällisyys koetuksella, mutta kyllä sieltä jossain vaiheessa tulee taas sopivia kyselyitä 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *