Yrittäminen on ollut osa omaa vaurastumistani vuodesta 2018 asti. Tällöin olin pitänyt Inssin osingot -sijoitusblogia reilun vuoden, ja aloin hiljalleen tienaamaan rahaa bloggaamisella. Kaikki tuloni eivät kuitenkaan tule tästä juuri nyt lukemastasi blogista, vaan teen sisältöä myös muille sivustoille internetissä.

Jotkut teistä saattavat muistaa vuoden 2020 blogituloihini keskittyvän blogikirjoituksen, jonka lopussa paljastin teille panostavani tänä vuonna entistä enemmän bloggaamiseen. Jopa niinkin paljon, että lopetin muut duunit tämän projektin tieltä. Kesäkuun alusta asti olenkin kokeillut siipiäni täyspäiväisenä yrittäjänä.

Viimeisen vuoden aikana olen ottanut bloggaajana ja yrittäjänä taas kerran isoja askelia eteenpäin. Esimerkiksi huhtikuussa 2020 olen kirjoittanut taloudellisen riippumattomuuden artikkeliin seuraavaa:

Esimerkiksi nyt minulla olisi poltetta ja halua pyörittää pariakin muuta sivustoa tämän blogin rinnalla, mutta valitettavasti ajanpuute tappaa noista asioista haaveilut. Näiden verkkosivujen tai blogien ylläpitämisestä ei tienaa kuitenkaan niin paljoa, että uskaltaisin lopettaa työt ja keskittyä puhtaasti nettiyrittämiseen.

Tässä kohti ajattelin paljastaa teille yhden uutuuttaan kiiltävän jutun tähän hyppyyn liittyen. Olen rakennellut jo talvesta asti Inssin osinkojen rinnalle kokonaan uuden blogin, ja ajattelin avata tämän postauksen myötä vähän enemmän jutun taustoja. Asiaa riittää myös siitä, miten tämä päätös vaikuttaa Inssin osinkojen tulevaisuuteen.

Koeajo blogi

Uudessa blogissa käyn läpi autoja

Uuden blogini nimi on Koeajolle.com, ja kuten sen nimestäkin voi päätellä, tällä sivustolla pääosassa ovat erilaiset menopelit ja niiden koeajaminen. Jotkut blogin lukijoista tietävätkin jo kiinnostuksestani autoja kohtaan, joten oli loogista ottaa aiheeksi autot.

Joskus aiemmin olen manaillut sitä, kun en ole pitänyt minkäänlaista ”päiväkirjaa” siitä, minkälaisilla autoilla sitä on elämänsä aikana päässyt ajamaan. Etenkin nuorempana kun baarireissuille tarvittiin kuskia, tuli usein ajeltua myös kavereiden autoilla. Silloin sitä pääsi kokeilemaan jos jonkinlaista menopeliä ja jutun suurimpana suolana oli kenties se, että hädin tuskin parikymppisillä kavereilla ne autot olivat välillä jos jonkinlaisia virityksiä.

Toisen blogin aihevalinta ei ollut mitenkään helppo. Vaikeuksia toi se, että mahdollisuuksia oli niin paljon, etten osannut päättää mikä olisi paras vaihtoehto tälle blogille. Pöydällä liikkui lukuisia erilaisia vaihtoehtoja, osa oli jo todettu toimiviksi jonkun toimesta, osa taas kokonaan uusilla konsepteilla varustettuja. Tarkennan myöhemmin tässä postauksessa syitä sille, miksi valitsin juuri autoaiheisen blogin.

Ette ehkä uskokaan minkälainen määrä minulla pyöri päässä erilaisia vaihtoehtoja. Osaa niistä hahmottelin jo paperillekin ja osaa hahmottelin vain pääni sisällä. En tässä ainakaan tässä kohti lähde sen tarkemmin paljastamaan minkälaisia ideoita minulla oli, koska saatan myöhemmin toteuttaa ne uudestaan, heh.

Hylätty blogi-idea: alennuskoodisivusto

Jotta tästä ei tulisi tylsää pätemistä sisältävä artikkeli, paljastan teille kuitenkin yhden kuoppaamani idean. Yksi pyörittelemäni idea oli oman alennuskoodisivuston rakentaminen. Eli käytännössä sivusto olisi pitänyt sisällään erilaisia kampanjoita, alennuskoodeja ja muuta markkinointimatskua.

Idea ei ole lainkaan uniikki ja sen takia oikeastaan kuoppasinkin idean. Tämän tapaisia alennuskoodisivustoja ylläpitää nykyään niin Alma Media, Sanoma kuin jopa vähän yllättäen Posti. Alman alennuskoodeja voi löytää Iltalehdestä, kun taas Sanoma promoaa omaa sivustoaan näkyvästi mm. Vauva-foorumilla.

Itse sisältö noilla sivustoilla on varsin löyhää, koska sivustojen tarkoituksena on vain ja ainoastaan toimia mahdollisena lisäalennuksena. Eihän noilla sivustoilla kukaan varsinaisesti vietä aikaansa, tavoitteena on vain äkkiä löytää tarvittava alennus tai kampanjakoodi ja poistua sivustolta.

Minun alennuskoodisivustoni idea perustui alkujaan siihen, että siellä olisi oikeasti kiinnostavaa ja lisäarvoa tuovaa sisältöä, mutta pienen pureskelun jälkeen tulin siihen tulokseen, ettei kukaan jaksa viettää aikaa markkinointi-ilotulituksen keskellä.

Funtsin myös asiaa vähän pidemmälle, että mitä jos Alma, Sanoma ja Posti päättävät myöhemmin toteuttaa saman idean, eli he jatkokehittävät omaa sivustoaan sisältö edellä? Tässä kohti tulisin jäämään auttamatta jalkoihin taistelussa internetin valtiudesta. Mediajäteillä on resursseja palkata vaikka divisioonan verran kokopäiväisiä copywritereita tuottamaan sivustolle sisältöä, versus minun muutaman tunnin viikoittainen panostus.

Toinen juttu mikä minua hiersi tässä ajatuksessa, oli kaupallisuuksien merkkaaminen. En tiedä tarkalleen miten kaupallisten yhteistöiden merkkaaminen menee isojen toimijoiden kohdalla, mutta minun yksityishenkilönä tarvitsee mainita aina kaupalliset intressit jokaisen linkin tai muun mainoksen kohdalla. Jos taas menette katsomaan isoja alekoodisivustoja, niin siellä ei juurikaan kaupallisuuksista muistutella.

Sääntö on mielestäni epäreilu, mutta minkäs teet. Turha taistella tuulimyllyjä vastaan, jos on vaihtoehtona mennä toista reittiä pitkin.

Minkä takia aiheeksi juuri autot? Keksin monta syytä

Tulipas paljon tarinaa hylkyyn joutuneesta ideasta. Ehkä nyt olisi aika avata sitä puolta, minkä vuoksi päädyin valitsemaan juuri autoja koskevan blogin ja mitä kaikkea toinen rinnakkainen blogi voi minulle tarjota.

Syy 1: Autot kiinnostavat minua – ja aihe sopi muutenkin hyvin blogille

Tämän kohdan piti olla mielestäni itsestään selvää blogivalinnan kohdalla, että aihe kiinnostaa oikeasti itseä. Kieltämättä alennuskoodien kohdalla tämä ehto ei olisi täyttynyt. Kun aihe on oikeasti itseä kiinnostava, hyvän sisällön tuottaminen helposti hoituu kuin itsestään.

Autot ovat kiinnostaneet minua ihan muksusta asti. Oikeastaan heti kun opin puhumaan, olen jaksanut puhua pälpättää autoista. Erään huhun mukaan 3-vuotias meikäläinen on jopa eräässä kastejuhlassa jaksanut selittää suu vaahdossa, miten papin Nissanissa ei ollut peräkoukkua. Teini-ikäisenä haaveilin myös automyyjän tai jopa autotoimittajan ammatista.

Kun aihe kiinnostaa sinua oikeasti, tuotat siitä huomaamattasi hyvää sisältöä ja paneudut aiheeseen tosissasi. Loppupeleissä internet-maailmassa kilpailu on kovaa, ja jos tuottamasi sisältö on vähän ohkaista tai ei-niin-laadukasta, putoat auttamatta ulos kisasta.

Autot olivat myös siinä mielessä hyvä lähtökohta sisällölle, että niiden kanssa sisältö harvemmin vanhenee. Jatkuvasti uudet markkinalle puskevat mallit tarjoavat jatkuvasti helpon mahdollisuuden uudelle sisällölle. Samaan aikaan vanhat automallit säilyvät suomalaisessa liikenteessä noin parikymmentä vuotta, joten kiinnostusta artikkeleille löytyy varmasti vuosiksi kirjoittamisen jälkeen.

Näin sijoitusbloggaajana tilanne on vähän toinen, sillä aika iso osa sijoitusaiheisista blogeista vanhenee ennemmin tai myöhemmin. Esimerkiksi vuoden 2021 Q2-tuloskautta käsittelevät artikkelit ovat nyt in, mutta mitä luulette, kiinnostaako jotain lukea näitä vaikkapa kolmen vuoden päästä?

Vaikka tässäkin blogissa on sisältöä yli 300 julkaisua, niistä iso osa on enemmän tai vähemmän ajan myötä vanhentunutta. Esimerkiksi säästötilien korot vaihtelevat sellaisella tahdilla, että vaatii työtä pysyä viimeisten käänteiden perässä. Olen ratkonut ”ongelmaa” editoimalla joitakin artikkeleja sitä mukaa kun ne vanhenevat, mutta urakka on siitä huolimatta raskas. Lähtökohta uudelle blogille oli se, ettei sinne tehtyä sisältöä tarvitsisi lähteä muokkaamaan ainakaan ajankohtaisuuksien päivittämiseksi.

Syy 2: Vaihtelua kirjoittamiseen

Toinen syy ylimääräisen blogin hankkimiselle oli vaihtelun hakeminen. Vaikka käsittelenkin tässä blogissa niin säästämistä, sijoittamista kuin yrittämistä, esittelen oman varallisuuteni kehitystä sekä erilaisia sijoitusaiheisia toimijoita, on blogin ylläpitäminen melko yksitoikkoista. Kaikki aiheet liittyvät jollain tavalla rahaan ja rahasta kirjoittamiseen.

Toisaalta näin sen pitää hyvässä blogissa ollakin. Blogia ei kannata rakentaa kuin Keskisen kyläkauppaa, missä keskellä peltoja tai internetiä ilmestyy paikka, jossa on vähän kaikkea mahdollista niputettuna yhteen paikkaan. Blogista tulee äkkiä sekava yleissivu, joka tarjoaa ilkeästi sanottuna ”kaikille ei mitään”.

Hyvä esimerkki yleissivustoksi muuttumisesta on taannoinen Mercedes-Benzin hankinta. Tuosta Mersusta riittäisi tarinaa vaikka kuinka paljon, mutta olen vähän ujostellut sen kaiken julkaisemista tässä blogissa. Siinä missä säästäminen, sijoittaminen ja yrittäminen on vielä suht kivutonta niputtaa yhteen, autoharrastaminen menee jo jonkin verran aiheen sivuun – vaikka näenkin hienolla historialla varustetun auton hankinnan jonkinlaisena sijoituskohteena.

Kirjoittaessani muille sivustoille olen päässyt huomaamaan sen, miten paljon uusista ja poikkeavista aiheista kirjoittaminen piristää mieltä. Muilla sivustoilla olen käsitellyt esimerkiksi seuraavia aiheita:

Piristymisen lisäksi uskon kirjoittamisen kehittyvän myös teknisesti, kun ”joutuu” vähän haastamaan itseään uusien alueaiheiden kanssa. Esimerkkinä voisin nostaa yläpuolen listalla mainitun tekoälyn käytön verkkosivustolla, joka on siis minun ex-työnantajalleni kirjoittama asiantuntijablogi. Aihe blogille ei tullut minulta, vaan blogimme silloiselta ”päätoimittajalta”, joka antoi minulle tuon aiheen.

Tuosta tapauksesta minulle jäi mieleen se hyvä fiilis siitä, miten onnistuin kirjoittamaan hyvän blogin aiheesta, josta minulla ei ollut juurikaan mitään omaa ennakkotietoa. Hyvä blogi siitä tuli silti ja kokemuksena sen kirjoittaminen oli poikkeuksellisen opettavainen.

Koodilla "INSSIN" saat 25 euron alennuksen POP-Vakuutuksista

Syy 3: Uusia lukijoita

Jos kaipaan vaihtelua kirjoittamiseen, niin toisaalta kaipaan sitä myös lukijoihin. Ei sillä, että teissä nykyisissäkin olisi jotain vikaa, mutta olen huomannut lukijamäärien kasvun jossain määrin polkevan paikoillaan. Inssin osingoissa olevaa sisältöä kyllä luetaan aina vain enemmän, mutta lukijat blogin ympärillä ovat jossain määrin tasautuneet. Tai nimenomaan uusia lukijoita ei tahdo löytyä.

Olen pohtinut monesti mistä tämä johtuu, ja pähkäilyn jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että taidan olla pikkuhiljaa tavoittanut jo ainakin kertaalleen suurimman osan suomalaisista sijoittamisesta kiinnostuneet henkilöt. Vaikka sijoittamisesta puhutaan tällä hetkellä muoti-ilmiönä, on siitä kiinnostuneiden lukumäärä kuitenkin loppupeleissä varsin rajallinen.

Yksi esimerkki joka on pakko nostaa tässä kohti esiin, on viime kesäinen julkaisuni aurinkopaneelien käytöstä. Juttu on sellainen, että se kiinnostaa melkeinpä enemmän omakotitaloasujia, kuin sijoittajia. Kun julkaisin jutun, sain ihan ennätyksellisen määrän uusia lukijoita ja seuraajia. Niitä tuli moninkertainen määrä suhteessa ”normaaliin julkaisuun”. Käytännössä yksi ”erilaisella aiheella varustettu” blogikirjoitus toi raikkaan tuulahduksen uusien seuraajien muodossa.

Syy 4: Pääsen testaamaan uusia juttuja

Vaikka olenkin Inssin osinkojen puolella päässyt testaamaan jos jonkinlaista markkinointi- tai muuta työkalua, niin maailma on siitä huolimatta pullollaan minulle täysin kokemattomia juttuja. Inssin osingot onkin kasvanut viime vuosina sellaiseen kokoluokkaan, ettei sivustolla viitsi ihan typeriä riskejä ottaa. Toisin sanoen, en viitsi ihan vain huvin vuokseni kokeilla jonkun työkalun vaihtoa, jos se vaikka rikkoo jotain sivustolla.

Olen tietoisesti rakentanut Koeajolle.comia vähän eri tavoin, jotta pääsen testaamaan niin uusia työkaluja, kuin erilaisten toteutustapojen merkitystä sivustovierailijan viettämään aikaan sivulla. En kiusallanikaan paljasta teille näytä niksejä, jotta saan varmasti ”aitoa käyttäjäkokemusta”, mutta pitämällä silmänne auki saatatte huomata joitain tietoisia juttuja.

Käytännössä uusi sivusto tarjoaa minulle mahdollisuuden tehdä jonkin sortin A/B-testausta, jossa voin tehdä kahden sivuston avulla hommat täysin eri tavalla ja seurata sitä, minkälaisia vaikutuksia asialla on.

Myös ulkoasun suhteen tein pieniä eroavaisuuksia uuden ja vanhan blogin välillä. Nykyisen Inssin osinkojen pääasiallisen ulkoasun olen tehnyt kesällä 2019, jolloin oma visuaalinen silmäni oli mitä oli. Sen jälkeen olen saanut työskennellä lähes kahden vuoden ajan äärimmäisen lahjakkaan graafikon kanssa, ja yhteistyön myötä oma osaamiseni visuaaliseen puoleen on kasvanut jatkuvasti. Pääsen kokeilemaan näitä oppeja käytännössä nyt uuden sivuston kanssa varsin helposti.

Syy 5: Autoilu on hyvä aihe myös markkinoinnin kannalta

Koska olemme sijoitusblogissa joka seuraa minun vaurastumistani, kerron teille myös miten aihevalinta liittyy mahdollisesti tulevaan vaurastumiseeni. Vaikka rahallinen puoli ei saa olla ainoa tai edes suurin motivaatio kirjoittamiselle, väkisin myös sitä puolta tulee mietittyä aihevalintojen kanssa.

Autoilijat ovat hyvää porukkaa myydä mitä tahansa, koska heillä on lähtökohtaisesti rahaa. Tämänhän on huomannut myös valtio, joka on huomannut mm. sakotukset, verot ja tietullit helpoksi tavaksi kerätä kansalaisilta euroja alijäämäiseen budjettiin.

Autoilijat ovat ostaneet jo tuhansien eurojen arvoisen auton ja ovat valmiita maksamaan sen omistamisesta vielä lisää eri muodoissa. Monet meistä myös käyttävät auton lisävarusteluun tai muuhun ylläpitoon erityisen paljon rahaa, ikään kuin harrastuksena.

Tilannehan on varsin erilainen, jos vertaa minkälaista on kirjoittaa sijoittamisesta kiinnostuneille. Jos autoilija saa mielihyvää esimerkiksi uusien ja kalliimpien alumiinivanteiden hankinnasta, mistä piensijoittaja saa mielihyvää? Yleensä säästämisestä, kun rahaa jää enemmän säästöön ja sijoituksiin. Hyvä asia piensijoittajan kannalta, mutta haastava juttu meidän julkaisijoiden kannalta. Mitä voit myydä henkilölle, joka lähtökohtaisesti haluaa säästää rahaa?

Tämän aiheen nostamisella ei ole tarkoitus itkeä sitä, että hitsi kun ne mun lukijat ei ole mitään aivottomia lampaita, jotka ostaisi nielemättä kaiken mistä puhun. Tarkoituksenani minulla on seurata nyt sitä, kuinka paljon blogin aihealueen valinta ja sitä kautta lukijakunnan käytös vaikuttaa blogin tienestipuoleen. Minua kiinnostaa nähdä miten sijoitus- ja autoblogin tulopuolet eroavat keskenään toisistaan.

Syy 6: Yhteistyökumppanuuksia löytyy helpommin autoblogille

Hitusen samaa aihetta sivuten, sijoitusblogien puolella on myös haastetta miettiä erilaisia yhteistyökuvioita, koska kyseessä on kuitenkin rahaa.

Vuosien varrella minua on lähestynyt useampikin vertaislaina- tai muu vastaava palvelu, jotka toivovat minun esittelevän heidän sijoitusmahdollisuuksiaan omille seuraajilleni. Ainakin lupauksien osalta nämä firmat tarjoavat varsin hyviä tuottoja, mutta todellisuudessa hyvä tuotto on aina palkkio isosta riskistä. En ole tarttunut näihin yhteistöihin juuri siitä syystä, että moni seuraajani voi polttaa näppinsä.

Vuoden 2020 alussa moni sijoitusbloggari poltti näppinsä, kun koronakriisin yhteydessä muutama vertaislainapalvelu katosi vähin äänin käyttäjien rahat taskussa. Nämä ovat äärimmäisen ikäviä tilanteita jokaisen osapuolen näkökulmasta, enkä halua joutua moiseen tilanteeseen. Sen vuoksi jokainen yhteistyökumppanuus tulee harkita tarkasti, jos se liittyy jollain tavalla sijoittamiseen.

Autojen suhteen yhteistyökumppaneita löytyy loputtomiin. Voit tehdä autoaiheista yhteistyötä niin autoliikkeiden, vakuutusyhtiöiden, rengasmyyjien, pesuainekauppiaiden, autohifi-liikkeiden tai vaikkapa suksiboksivalmistajien kanssa. Lista on lähes loputon, ainakin jos vertaa sijoitusblogiin.

Syy 7: työllistän itseni entistä varmemmin

En tiedä pitäisikö Koeajolle.comin kanssa puhua jopa hajauttamisesta. Vähän kuten sijoittamisessa, koko paletin ei tulisi rakentua yhden korin varaan, vaan erilaisia tulonlähteitä olisi hyvä olla useita. Jos yksi sakkaa, koko toiminta ei mene alas sen mukana.

Kuten jo muutaman rivin ylempänä sanoin, jossain määrin olen hajauttanut kirjoittamistani jo aiemmin. Kirjoitan Inssin osinkojen lisäksi säännöllisesti parille muullekin sivustolle, mutta näillä sivustoilla en ole millään mittarilla ”isäntänä”, vaan pikemminkin vieraana. Ja vieraan saa tunnetusti heivattua talosta aina isäntää helpommin ulos. Sen vuoksi koin tärkeäksi hankkia vielä toisen sivuston, jossa allekirjoittanut on viime kädessä päätäntäasemassa.

Uusi sivusto tarjoaa minulle myös työtä. Mitä enemmän minulla on työpöydälläni sivustoja, jotka ottavat vastaan minulta sisältöä, sitä enemmän minulla riittää tehtävää ja sitä kautta takaan itselleni tuloa. Sen jälkeen kun ryhdyin kesäkuussa täysipäiväiseksi yrittäjäksi, olenkin saanut puristettua itsestäni ulos lähes jokainen työpäivä yhden kokonaisen blogikirjoituksen. Tämä ei varmasti onnistuisi, jos allani olisi vain yksi sivusto.

Mitä uusi sivusto on opettanut minulle jo nyt?

Toistaiseksi uuden blogin julkaisu on venynyt venymistään. Tätäkin juuri lukemaasi artikkelia olen työstänyt varmaan jostain maaliskuusta asti, mutta se näkee päivänvalonsa vasta elokuussa. Miksi näin?

Ehkä vähän ujostelin uuden blogin ”lopullista julkaisua”, vaikka sivusto on ollut avoinna kävijöille jo keväästä asti. En tiedä mistä moinen ujostelu johtuu, ehkä olen vain liian pikkutarkka ja halusin käydä sivustoa hiomakoneen kanssa läpi loputtomiin.

Omasta hifistelystäni huolimatta blogi on ottanut ihan kiitettävästi tuulta allensa jo nyt. Vaikka en ole blogia markkinoinut juuri yhtään, se kerää jo nyt muutaman sata uniikkia lukijaa kuukaudessa. Liikennettä on alkanut kertyä hyvin, vaikka matka on vasta alussa. Tämäkin oli yksi juttu, joka minua kiinnosti: oliko puhdasta tuuria, että Inssin osingot lähti aikoinaan lentoon ja tätä alettiin lukemaan, vai voisiko tempun toistaa toisella sivustolla?

Samaan hengenvetoon lienee kuitenkin kerrottava sekin, että uusi saitti ei tuo vielä kovin hyvin tuloja. Ero Inssin osinkoihin on merkittävä, joskin suuri on myös lukijamäärien välinen ero. Ensimmäiset eurot sivuston avulla on kuitenkin jo tienattu ja itse asiassa olen jo kuitannut Hostaanin palvelinkulut. Jotain euroja tippuu jo viivan alle, mutta jäädään katsomaan minkälaiseksi kehityskaari muodostuu.

Mitä teen tulevaisuudessa?

Tulevaisuutta on aina kiva spekuloida. Miltä näyttää molempien blogieni tai yritykseni tulevaisuus?

Tällä hetkellä kokonaisuuden kannalta tilanne näyttää mielestäni varsin hyvältä. Yrittäjäksi lähteminen toi minulle helkkaristi enemmän aikaa ja intoa kirjoittaa. Jos jatkossakin jaksan rustailla joka päivä jonkinlaisen julkaisun, uskoisin tuon tahdin riittävän jo aika hyvään lopputulemaan.

Tietysti yksi mahdollinen tie kuljettavaksi voisi olla muiden kirjoittajien haaliminen mukaan. Inssin osingot on profiloitunut melko vahvasti minuun itseeni, mutta ihan tietoisestikin olen jättänyt Koeajolle.comille portin auki myös muiden kirjoittajien värväämiselle.

Se onkin sitten ihan toinen tarina, että millä tavoin kykenisin saamaan minulle motivoituneita kirjoittajia luomaan sisältöä. Varmaa on ainakin se, että ilmaiseksi lienee turha toivoa yhtään mitään. Olenhan itsekin kirjoittanut tähän blogiin ”palkattoman työn kirouksesta”. Olisi naivia valittaa aiheesta itse, mutta myöhemmin pyytää itse muilta työtä ilman minkäänlaista palkkiota.

Entä jääkö Koeajolle.com sitten viimeiseksi blogikseni? Paha sanoa. Polte lisäsivustoille on suuri, mutta toisaalta vaakakupissa painaa myös oma jaksaminen. Ihmisen jaksaminen on rajallista, joten en näe fiksuna vetona haalia loputtomiin sivustoja, jos niille ei jaksa enää tehdä mitään. Sivustojen ylläpitäminen maksaa kuitenkin ajan lisäksi myös rahaa, eli ihan suin päin niitä ei kannata itselleen haalia.

Voin paljastaa sen verran, että jos artikkelin alkupuolella puhuin pöydällä olleen monia erilaisia ideoita uutta sivustoa varten, niin aivan kaikkia vaihtoehtoja en ole heittänyt vielä roskiin. Ehkä joku niistä nousee vielä ideasta ihan käytäntöön asti. Kuka tietää?

Minulle nousi tätä blogikirjoitusta tehdessä mieleen monia yrittämiseen liittyviä tavoitteita, mutta taidan kiusan vuoksi säästää ne kaikki kokonaan aiheelle omistettuun erilliseen blogikirjoitukseen.

Ai niin, ja alapuolen nappulasta pääset tutustumaan tähän uuteen sivustoon.

Siirry Koeajolle.com
Saatat olla kiinnostunut myös:

Tämä blogi sisältää affiliate-mainontaa. Affiliate-linkit ovat merkattu tähdellä. En ole sijoittamisen ammattilainen, enkä ole vastuussa sinun sijoitustesi menestyksestä. Tämä blogi ei tarjoa sijoitussuosituksia. Kirjoittajan omat omistukset voit katsoa täältä.

🔥 Tällä hetkellä luetuimpia 🔥

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.